LECTIA 1 - Folosirea aplicatiei Microsoft WORD 2007

1) Prezentarea aplicaţiei;
2) Modalităţi de deschidere si închidere a aplicaţiei;
3) Deschiderea unui document existent;
4) Crearea unui document nou;
5) Salvarea documentului;
6) Folosirea opțiunii Salvare ca …;

1) Prezentarea aplicaţiei;
Word este un procesor de texte complex care oferă instrumentele necesare pentru a produce documente de diferite tipuri de la scrisori, referate, cărţi, reviste şi pagini Web
Aplicaţia permite realizarea documentelor ce pot include: text, tabele, imagini, diagrame, etc.

2) Modalităţi de deschidere si închidere a aplicaţiei;
Lansarea în execuţie se realizează astfel: 
Pornire + Toate programele + Microsoft Office + Microsoft Office Word 2007 
(Start + All Programs + Microsoft Office + Microsoft Office Word 2007) (1) (2)

eLearning

Fereastra aplicaţiei Word 2007 este următoarea:

eLearning

Butonul Office este situat în colţul stânga sus al ferestrei aplicaţiei. Acesta permite accesul la următoarele comenzi: deschidere fişier nou sau existent, salvare, imprimare, închidere fişier şi închiderea aplicaţiei prin butonul Ieşire Word (Exit Word).

eLearning

"Panglica", situată sub bara de titlu, este proiectată pentru a avea acces rapid la toate comenzile, stilurile şi resursele necesare, aranjate pe tipuri de activităţi în file.

eLearning

3) Deschiderea unui document existent;
Un document existent îl deschidem in următoarele moduri:
a) efectuăm dublu clic pe iconul documentului
b) deschidem aplicaţia Word apoi Butonul Office + Open + Alegem documentul (1) (2)

eLearning

4) Crearea unui document nou;
Un document nou se creează prin deschiderea aplicaţiei Word.
Pornire + Toate programele + Microsoft Office + Microsoft Office Word 2007 
Alta modalitate de creare a unui document: Butonul Office  + New + Blank Document + Create
 
5) Salvarea documentului;
După ce am creat și  editat un document trebuie să-l salvam. Daca nu salvăm documentul conținutul acestuia se pierde la închiderea aplicației.
Salvarea se realizează astfel: Buton Office + Save.  (1)
Introduceţi în caseta Nume fişier (File name) numele noului fişier (4), selectaţi discul şi dosarul (folder-ul) în care acesta să fie salvat (3) şi daţi clic pe butonul Salvare (Save). (5)

eLearning

6) Folosirea opțiunii Salvare ca …;
Daca vrem să salvam un document cu mai multe nume vom folosi opțiunea Salvare ca (Save as). În acest fel putem salva un document folosind nume diferite si extensii diferite (docx, doc, rtf) (2)

eLearning